§ 1
1. Regulamin określa zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie sprzedaży i dostawy towarów na odległość, tj. bez równoczesnej obecności stron umowy, a także wnoszenia i rozpatrywania reklamacji Kupujących oraz zwrotu towarów, prowadzonej w sklepie „traktorek24.pl” (dalej zwanym „Sklepem”), w sieci internetowej pod adresem https://traktorek24.pl/.
2. Sprzedającym w kontekście niniejszego Regulaminu jest Tomasz Pękała prowadzący działalność gospodarczą pod firmą „AUTOMAX Tomasz Pękała”, ul. Ogrodowa 2, 21-560 Międzyrzec Podlaski, REGON 030422261, NIP 5381625767.
3. Kupującym w kontekście niniejszego Regulaminu może być konsument w rozumieniu art. 22(1) kodeksu cywilnego jak i osoba nie będąca konsumentem.
§ 2
1. Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki sprzedaży towarów wyłącznie w Sklepie prowadzonym w sieci internet pod adresem wskazanym w par. 1 ust. 1. Sprzedający może prowadzić sprzedaż towarów w inny sposób, także poprzez inne sklepy lub internetowe platformy sprzedażowe. Niniejszy Regulamin nie ma zastosowania do sprzedaży towarów przez Sprzedającego poza Sklepem prowadzonym poza adresem wskazanym w par. 1 ust. 1.
2. Sprzedający określa cenę towaru w złotych(PLN) oraz w wartości brutto (z wliczonym podatkiem VAT). W transakcji z kupującymi nie będącymi konsumentami Sprzedający może określić cenę w wartości netto.
3. Podana cena produktu nie obejmuje kosztu dostawy produktu do Kupującego(klienta), które są określane na podstawie kosztów dostarczenia towarów do Kupującego(klienta). Informacje o kosztach przesyłki podane są przy opisie produktu.
4. Sprzedający ma obowiązek dostarczać towar wolny od wad i zgodny z opisem zawartym w opisie produktu.
§ 3
1. Użytkownikiem Sklepu może być każda osoba fizyczna, która prawidłowo przejdzie proces rejestracji w platformie Sklepu.
2. Rejestracja w platformie Sklepu następuje poprzez prawidłowe uzupełnienie przez Kupującego(klienta) pola: imię i nazwisko oraz adres poczty elektronicznej. W celu zawarcia i sfinalizowania umowy sprzedaży produktów, w szczególności w celu realizacji zamówień, udokumentowania sprzedaży oraz dostawy produktów, Sprzedający może przetwarzać inne dane osobowe podane przez Kupującego, w szczególności:
1) imię i nazwisko lub nazwę firmy,
2) adres zamieszkania lub siedzibę,
3) numer NIP,
4) adres dostawy,
5) numer telefonu.
3. Sprzedający może modyfikować dane osobowe zamieszczone przez Kupującego wyłącznie w celu prawidłowego wykonania zobowiązań wynikających z zawartych umów, w tym umowy sprzedaży, a w szczególności:
1) udokumentowania sprzedaży w sposób przewidziany przepisami prawa,
2) dostawy towarów w sposób i na adres podany przez Kupującego(klienta),
3) obsługi zwrotów oraz reklamacji.
4. Sprzedający przetwarza podane przez Kupującego dane osobowe w sposób zgodny z przepisami o ochronie danych osobowych oraz ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
5. Sprzedający nie przekazuje i nie daje możlowości dostępu do danych osobowych innym administratorom danych, z wyjątkiem sytuacji niezbędnych do prawidłowego wykonania zobowiązania.
6. Podanie danych osobowych przez Kupującego jest całkowicie dobrowolne, jednak jest konieczne dla prawidłowego sfinalizowania zawartej umowy między Sprzedającym a Kupującym(klienta).
7. Sprzedający może oferować sprzedaż na rzecz Kupujących bez konieczności rejestracji. W takim przypadku postanowienia regulaminu stosuje się odpowiednio.
§ 4
1. Informacje podane w Sklepie na Karcie produktu stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kc. Żadna z informacji zamieszczonych w Sklepie przez Sprzedającego nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
2. Wyrażone przez Sprzedającego zaproszenie do zawarcia umowy określa w szczególności:
1) rodzaj oferowanego produktu,
2) opis oferowanego produktu,
3) cenę produktu oraz opłaty za dostawę produktu,
4) przewidywany czas dostawy towaru jeśli klient wybrał opcję wysyłki.
3. Kupujący(klienta) może przedstawić Sprzedającemu ofertę zawarcia umowy sprzedaży produktu poprzez wybór produktu przy użyciu stosownej funkcjonalności Sklepu (umieszczając w „koszyka” i zatwierdzając zamówione produkty w koszyku).
4. Składając ofertę Kupujący(klienta) podaje dane i informacje niezbędne do prawidłowego sfinalizowania zamówienia, a przede wszystkim;
1) imię i nazwisko kupującego,
2) adres dostawy kupującego,
3) sposób dostawy zamówienia,
4) sposób płatności za zamówienie,
5) numer telefonu kupującego,
6) dane do faktury, (OPCJONALNIE: Jeśli kupujący chce otrzymać Fakturę.)
§ 5
1. Sprzedający niezwłocznie po otrzymaniu oferty potwierdza Kupującemu jej przyjęcie, za pośrednictwem wiadomości wysłanej na adres email Kupującego.
2. Sprzedający może, niezwłocznie po otrzymaniu oferty od Kupującego, odrzucić przyjęcie oferty, jeśli jej realizacja nie jest możliwa
3. Po przyjęciu oferty przez Sprzedającego Kupujący dokonuje płatnośc za produkt oraz dostawę:
1) gotówką, za pobraniem przy dostawie produktu, dotyczy paczek do 1000zł
2) gotówką lub kartą płatniczą – płatność przy odbiorze osobistym w sklepie, ul. Ogrodowa 2, 21-560 Międzyrzec Podlaski,
3) przelewem bankowym na rachunek bankowy nr 11 1500 1331 1213 3003 9260 0000 – w tym przypadku wysyłka produktu zlecana jest po jego zaksięgowaniu, dotyczy wysyłek paletowych
4. Sprzedający informuje o możliwych sposobach dostawy oraz opłacie za dostawę produktu przy jego opisie. Dostawa produktów następuje w sposób wybrany przez Kupującego podczas składania zamówienia.
§ 6
1. Jeśli realizacja zamówienia jest niemożliwa z powodu na przejściową niedostępność zamówionego produktu, Sprzedający natychmiast informuje o tym Kupującego, wskazując równocześnie na prawo do:
1) odstąpienia przez Kupującego będącego konsumentem od zamówienia w całości. W przypadku wyboru tej możliwości przez Kupującego, Sprzedający niezwłocznie zwraca całą zapłaconą przez Kupującego kwotę oraz poniesioną opłatę za dostawę. Sprzedający zwolniony jest z obowiązku zrealizowania zamówienia w całości,
2) odstąpienia przez Kupującego będącego konsumentem od zamówienia w części. W przypadku wyboru tej możliwości przez Kupującego, Sprzedający niezwłocznie zwraca odpowiednią część zapłaconej przez Kupującego kwoty oraz opłaty za dostawę. Sprzedający wykonuje zamówienie w pozostałej części,
2. Niezależnie od postanowień ust. 1, jeśli realizacja zamówienia będzie niemożliwa ze względu na choćby przejściową niedostępność produktu, Sprzedawca może, za zgodą Kupującego będącego konsumentem, dostarczyć inny produkt o tym samym przeznaczeniu i tej samej jakości oraz cenie. Kupujący ma prawo zwrócić dostarczony w ten sposób produkt na koszt Sprzedającego, z zachowaniem 14-dniowego terminu.
§ 7
1. Sprzedawca ponosi wobec Kupującego będącego konsumentem odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne, jeśli produkt (rzecz) jest niezgodny z umową, a w szczególności:
1) nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia,
2) nie ma właściwości, o których istnieniu Sprzedający zapewnił Kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór,
3) została Kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
2. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi jeśli wada fizyczna produkt zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od daty wydania produktu Kupującemu.
3. Jeżeli wada fizyczna została stwierdzona przed upływem 1 roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Kupującego.
4. Roszczenie Kupującego o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak nie wcześniej, niż przed upływem 2-letniego okresu wskazanego w ust. 2 powyżej.
§ 8
1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Kupujący będący konsumentem może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych dla Kupującego niedogodności wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedający albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
2. Jednakże Kupujący może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedającego. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Kupującego inny sposób zaspokojenia.
3. Kupujący nie może odstąpić od umowy jeśli wada produktu jest nieistotna.
4. Jeżeli Kupujący zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedający nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
5. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, dostarcza wadliwy produkt do Sklepu na koszt Sprzedającego.
§ 9
1. Jeżeli z powodu wady fizycznej rzeczy sprzedanej Kupujący będący konsumentem złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy albo obniżeniu ceny, może on żądać naprawienia szkody, którą poniósł przez to, że zawarł umowę, nie wiedząc o istnieniu wady, choćby szkoda była następstwem okoliczności, za które sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności. W szczególności Kupujący może żądać:
1) zwrotu kosztów zawarcia umowy,
2) zwrotu kosztów odebrania, przewozu, przechowania i ubezpieczenia rzeczy,
3) zwrotu dokonanych nakładów w takim zakresie, w jakim nie odniósł korzyści z tych nakładów,
przy czym skorzystanie z powyższych możliwości nie uchybia uprawnieniu do dochodzenia naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
3. Jeśli Kupujący odstępuje od umowy sprzedaży, powinien w szczególności:
1) zwrócić produkt Sprzedającemu,
2) wskazać podstawę niezgodności produktu z umową.
§ 10
1. Kupujący będący konsumentem może w terminie 14 dni od dnia dostarczenia produktu odstąpić od zawartej umowy sprzedaży bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.
2. Kupujący odstępuje od zawartej umowy sprzedaży składając Sprzedającemu oświadczenie o odstąpieniu od umowy w dowolny sposób, a w szczególności:
1) na formularzu, stanowiącym załącznik do niniejszego regulaminu,
2) drogą elektroniczną, przy wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od umowy,
3) przez złożenie oświadczenia poprzez stronę internetową przedsiębiorcy.
3. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
4. W przypadku odstąpienia od umowy umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli Kupujący złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedający przyjął jego ofertę w sposób określony w par. 5 ust. 1 regulaminu, oferta przestaje wiązać.
5. W przypadku odstąpienia od umowy Kupujący ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedającemu niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Kupujący ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
6. Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwraca Kupującemu wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Jeżeli Kupujący wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
7. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący będący konsumentem, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
8. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego będącego konsumentem do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Kupującego dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
9. Zważywszy, że Sprzedający poinformował Kupującego będącego konsumentem o prawie do odstąpienia od zawartej umowie, a także sposobie i terminach odstąpienia, Kupujący będący konsumentem ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
§ 11
Sprzedający informuje Kupującego będącego konsumentem, że określone w par. 10 regulaminu prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu w odniesieniu do umów, w której przedmiotem świadczenia są w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
§ 12
1. W przypadku umów sprzedaży zawartych z Kupującymi nie będącymi konsumentami par. 7-11 Regulaminu nie mają zastosowania.
2. W zakresie nieuregulowanym w par. 7-9 Regulaminu odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu wad produktów w przypadku umów, w których Kupującym jest osoba nie będąca konsumentem, określają przepisy kodeksu cywilnego.
§ 13
1. Warunki gwarancji, której udziela producent, importer lub inny gwarant nie będący Sprzedającym, określa gwarant w dokumencie gwarancyjnym.
2. Sprzedający informuje Kupującego o warunkach gwarancji udzielonej przez gwaranta przy opisie produktu.
3. Sprzedający wydaje Kupującemu dokument gwarancyjny otrzymany od gwaranta wraz z produktem.
§ 14
1. Każdy użytkownik Sklepu może wnieść do Sprzedającego reklamację związaną z nieprawidłowością w funkcjonowaniu Sklepu lub zawartą umową, a w szczególności:
1) dotyczącą produktu, co do którego strony zawarły umowę sprzedaży,
2) sposobem dostarczenia produktu,
3) nieprawidłowością w funkcjonalnościach Sklepu,
4) opisem produktów.
2. Reklamacja może być wniesiona:
1) pisemnie, na adres Sprzedającego,
2) za pośrednictwem wiadomości przesłanej na adres poczty elektronicznej Sprzedającego.
3. Sprzedający rozpatruje reklamację i informuje użytkownika o sposobie jej rozpatrzenia niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od daty jej wniesienia.
4. Kupujący może odwołać się od niekorzystnego rozpatrzenia reklamacji:
1) poprzez ponowne wniesienie reklamacji do Sprzedającego,
2) w sposób określony w par. 17.
§ 15
1. Sprzedający określa następujące warunki techniczne świadczenia usług drogą elektroniczną:
1) Kupujący powinien posługiwać się urządzeniem pozwalającym na korzystanie z sieci internet, w szczególności komputerem klasy PC lub podobnym,
2) korzystanie z usług wymaga wyposażenia urządzenia w przeglądarkę internetową: Firefox, MS Internet Explorer, Opera, Chrome,
3) przeglądarka powinna umożliwiać akceptację plików typu cookie oraz mieć włączony interpretator JavaScript.
2. Sprzedający oświadcza, iż w ramach systemu Sklepu wykorzystuje pliki typu cookie aby gromadzić informacje związane z korzystaniem ze sklepu internetowego przez Klientów, w szczególności w celu utrzymania sesji zalogowanego usługobiorcy oraz dostosowania sposobu wyświetlania ofert sprzedażowych do potrzeb usługobiorców.
3. Sprzedający oświadcza, że w ramach systemu Sklepu przetwarza następujące dane eksploatacyjne użytkowników serwisu internetowego w ramach którego prowadzony jest Sklep:
1) adres IP,
2) wersja przeglądarki,
3) rodzaj przeglądarki,
4) host,
5) system operacyjny.
§ 16
Sprzedający oświadcza, że:
1) poddał się kodeksowi dobrych praktyk określonych w art. 2 pkt 5 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym,
2) Kupujący nie jest zobowiązany do dokonywania jakichkolwiek zakupów w Sklepie.
§ 17
1. Wszelkie spory wynikające z zawartej umowy sprzedaży podlegają rozpoznaniu przez sądy powszechne właściwe:
1) ze względu na stosowne przepisy kodeksu postępowania cywilnego – w przypadku umów zawartych z konsumentami,
2) ze względu na siedzibę Sprzedającego – w przypadku umów zawartych z Kupującymi nie będącymi konsumentami.
2. Kupujący będący konsumentem może, niezależnie od postanowień ust. 1, skorzystać z możliwości pozasądowego rozwiązywania sporów. Sprzedający oświadcza, iż podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich jest Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Lublinie, ul. Tomasza Zana 38c, 20-601 Lublin, http://www.ihlublin.pl/
§ 18
1. Sprzedający może, z ważnych przyczyn, dokonać zmian w niniejszym regulaminie. Zmiana regulaminu następuje poprzez ogłoszenie jego nowej treści w sklepie i wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty poinformowania Kupujących.
2. Przez ważne przyczyny rozumie się w szczególności:
1) zmianę przepisów prawa,
2) rozszerzenie funkcjonalności Sklepu, w szczególności rozpoczęcie świadczenia nowych usług przez Sprzedającego,
3) zmianę sposobu świadczenia usług.
2. O zmianie regulaminu Sprzedający informuje Kupujących poprzez informację na stronie internetowej Sklepu oraz poprzez indywidualne informacje skierowane na adres poczty elektronicznej. Po otrzymaniu informacji o zmianie regulaminu Kupujący ma prawo wypowiedzenia zawartej umowy w terminie 14 dni od dnia otrzymania informacji.
§ 19
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się następujące przepisy:
1) kodeks cywilny, w szczególności w części dotyczącej sprzedaży,
2) ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
§20
Zwrot towaru jest możliwy w terminie do 14 dni od daty otrzymania przesyłki
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY SKŁADANY PRZEZ KONSUMENTA
Miejscowość, data………………………………
Dane odstępującego:
Imię i nazwisko …………………………………………………………………………
ADRES ZAMIESZKANIA:
Ulica: ……………………………………………………………………………………..
Miasto i kod pocztowy: …………………………………………………………………………………
e-mail/telefon kontaktowy: ……………………………………………………………………………
Nazwa i numer towaru: ……………………………………………………………………………………………
Data zakupu: ………………………………………………………………………………………………………..
Numer dokumentu zakupu: ……………………………………………………………………………………….
Dane Sprzedawcy:
Sprzedającym jest Tomasz Pękała prowadzący działalność gospodarczą pod firmą „AUTOMAX Tomasz Pękała”, ul. Ogrodowa 2, 21-560 Międzyrzec Podlaski, REGON 030422261, NIP 5381625767.
Oświadczenie o odstępieniu od umowy zawartej na odległość poza lokalem przedsiębiorstwa
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm) odstępuję od umowy ……………………………………………… zawartej dnia……………………………………………………………………………… dotyczącej następujących rzeczy:
Nazwa towarów /numer:
…………………………………………………………………..
Numer paragonu/faktury:
…………………………………………………………………..
Data zakupu:
……………………………………………………………..
Proszę o zwrot kwoty ……………… zł (słownie ………………………………………………………złotych) poprzez*:
- przekaz pocztowy na adres …………………………………………………………………………………………………
- na rachunek bankowy o numerze: …………………………………………………………………………………….
*zaznaczyć wybraną opcję
Data i Podpis Konsumenta
Regulamin obowiązuje od dnia 13.10.2020
§21
Formularz reklamacyjny
PROTOKÓŁ REKLAMACJI TOWARU
w związku z wystąpieniem wady w oparciu o art. 556 Kodeksu Cywilnego zgłaszam reklamację wg poniższego opisu.
Reklamacja kierowana do:
Dane firmy:
TRAKTOREK24.PL TOMASZ PĘKAŁA
Adres:Ogrodowa 2, 21-560 Międzyrzec Podlaski
tel. +48 516 448 278
e-mail: traktorek24.kontakt@wp.pl
Zgłaszający:
Imię i nazwisko nabywcy/(konsumenta):…………………………………………………………………………………………
Adres konsumenta: …………… ……………………………………………………………………………………………………….
Telefon kontaktowy: …………………………………… adres e-mail: …………………………………………………….
Data nabycia towaru .. ……………………….. Dowód zakupu (paragon/faktura) nr: ………………………..
Opis towaru (nazwa, numer fabr itp)…………… ………………………………………………………………………………..
Cena zakupu brutto ……………………………………………………………
Szczegółowy opis wad (uszkodzeń) :
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
……………………………………………………………… ………………………………………………………………………………….
Data stwierdzenia wady/uszkodzenia towaru: ………………………………………………………………………………..
. ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..Z uwagi na powyższe, na podstawie ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny żądam:
-
– wymiany towaru na nowy* (art. 561 § 1)
-
– nieodpłatną naprawę towaru* (art. 561 § 1)
-
– obniżenia ceny towaru o kwotę ……….. (słownie: ………) zł, Proszę o zwrot podanej kwoty na konto …….…………../przekazem pocztowym na mój adres* (art. 560 § 1)
-
– odstępuję od umowy i proszę o zwrot ceny towaru na konto ………….* (art. 560 § 1) ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Sprzedawca poinformuje Konsumenta o terminie i sposobie rozpatrzenia reklamacji w ciągu 14 dni od daty otrzymania niniejszego protokołu. Protokół można przesłać pocztą lub e-mailem.
……………………….. …………………………………………
Miejscowość, data Podpis zgłaszającego reklamację
*) Proszę zakreślić wybrane rozwiązanie.